11 Kasım 2009 Çarşamba

Fazla Rasgele

Merhaba,
Bu dönem bilgisayar donanımı dersine giriyorum. Terimlerin çokluğuyla, öğrenilmesi gerekenlerin bitmek bilmemesi ve bizim öğrenme hızımızdan daha yüksek bir hızda yeni bilgilerin ortaya çıkmasıyla biraz "sevimsiz" bir ders. İşte bu derse not hazırlamak için siteler arasında dolaşırken her yerde karşıma çıkan bir tercüme garipliğinden bahsetmek istiyorum.
Resim www.tbv.org.tr adresinden.
Konu RAM'ler. Malumunuz RAM kelimesi Random Access Memory ingilizce kelimilerinin kısaltılmasıyla oluşmuştur. Buraya kadar sorun yok :) Mesele hemen hemen tüm kaynaklarda bunun Rastgele Erişimli Bellek kelimelerinin başharflerinden oluşan bir kısaltma olduğunun iddia edilmesinde. Evet ben de kabul ediyorum ki "Random", "rasgele" ile örtüşen bir ifade. Ancak burada kastedilen şey belleğe rasgele erişilebildiği değil. İstenen hücreye doğrudan erişilebildiğidir. Belleklerin sıralı erişilen yapılardan farkını ortaya koymak için konmuş bir ismi sanki piyango idaresinin yaptığı çekilişlerle hangi hücreye erişeceğini belirleyen bişeymiş gibi söylemek kulağımı tırmalıyor. Açıkçası öğrencilerimin de rasgele ifadesinin arkasında hep programlama derslerinde gördükleri random fonksiyonuna benzetmeleri olayı benim için ziyadesiyle çekilmez hale getiriyor.
Hasılı, RAM = Doğrudan Erişimli Bellek dense çok iyi olur derim. Özellikle bilgisayar öğretmeni arkadaşlara.

1 yorum: