20 Şubat 2011 Pazar

c++ dersleri : 0001

C++ DERS : 0001
Geçen dönem C dersini alan öğrencilerimizin acıklı hallerini görünce birazcık yardım etmeye karar verdim. Malumunuz (mu bilmiyorum ama) NEF'te Programlama Dilleri 1 dersinde C anlatıyoruz. IDE olarak da CodeBlocks'u tercih ediyoruz. İşte öğrencilerimizin çilesi burada başlıyor. Maalesef install.exe'yi çift tıklattıktan sonra next->next->finish arasında yapılması gereken bişeyler var. Haklı olarak mesaj pencerelerini okumak gibi kötü alışkanlıklara sahip olmayan öğrencilerimiz mavi ekran veriyorlar. Bu sıkıntıyı gidermek için küçük bir codeblocks'un nasıl kuruluacağını anlatan bir video hazırladım. İnşallah bu sayede "aslında AA alacaktım ama bir türlü yazdıkları hiç bir program çalışmadığı için bunalıma girdim" diyen öğrenci versiyonunu bir üst sürüme güncellemeyi başarabilriz.

Kayıt sırasında oluşan dil sürçmelerim için kusura bakmayın.

4 yorum:

  1. hocam yeni nesil öğrencilere çok yararlı bir başlangıç videosu oluşturmuşsunuz, çok beğendim :) dersleri de yavaş yavaş buraya geçmeye başlayın bence :)

    YanıtlaSil
  2. Hep bu next->next olayından takılmışımdır zaten. Orayı bi halletsem gerisi gelecek :D:D

    YanıtlaSil
  3. Ders eklemeye devam edeceğim venom.
    Esat, bence next'lerde sorun yok. bütün mesele finish'e basmakta :)

    YanıtlaSil
  4. hocam her bişeini aynı yapıyorum ama build faild diyor

    win8 kullanıyorum b sıkıntı olurmu ki

    YanıtlaSil